Skip to content

Πτυχίο vs Δάσκαλος

Μαρτίου 9, 2018

Υπάρχει, άραγε η δυνατότητα το πρόβατο να γίνει λύκος; Ή η γάτα να γίνει τίγρης; Θεωρητικά και βάσει των νόμων της φύσης κάτι τέτοιες «ιδέες» είναι παράλογες, αλλά μεταφορικά ισχύουν. Τι εννοούμε με αυτό;

Ότι «καλλιεργώντας» κάποιες πτυχές της προσωπικότητας μας μπορούμε να «μεταμορφωθούμε» σε κάτι που

παλιά ούτε καν μπορούσαμε να φανταστούμε αρκεί να χρησιμοποιήσουμε την θέληση μας!!!

Πρώτα διδάγματα παίρνουμε από τον Αίσωπο και τις ιστορίες του που καθόλου δεν αναφέρονται στα μικρά παιδιά αλλά δίνουν μαθήματα και στους μεγάλους. Παράλληλα με τον Αίσωπο υπάρχουν και άλλες παραλλαγές – μύθων οι οποίοι μας γνωστοποιούν ότι με τη θέλησή μας αλλά και την μεθοδικότητα μπορούμε να καταφέρουμε πράγματα που δεν είχαμε νωρίτερα φανταστεί. Και κάπως έτσι καταλήγουμε πως ένα πτυχίο και γενικότερα μία συλλογή σπουδών δεν είναι και το σημαντικότερο πράγμα εάν δεν συνδυάζεται και με την πράξη. Μία χαρακτηριστική παραβολή που αποδεικνύει αυτήν την έννοια είναι η εξής : Ένα μικρό κουνέλι απειλούμενο από μία αλεπού καταφέρνει με επιχειρήματα και με σύντομο διάλογο να την πείσει να μπει στη φωλιά του. Με αυτόν τον τρόπο παγιδεύει την πονηρή αλεπού και καταφέρνει να ξεφύγει. Αυτή η ιστορία για μικρά – αλλά και μεγάλα – παιδιά κρύβει ηθικό δίδαγμα.

Ο τίτλος του Διδακτορικού σου δεν έχει σημασία.
– Το αντικείμενο του Διδακτορικού σου δεν έχει σημασία.
– Τα αποτελέσματα της έρευνας του Διδακτορικού σου δεν έχουν σημασία.
– Αυτό που έχει σημασία είναι ο…. επιβλέπων καθηγητής!!!

Η παραβολή μας «εξηγεί» πως στις περισσότερες περιπτώσεις δεν έχει σημασία σε τι κορνίζα θα μπει το πτυχίο αλλά πως εσύ ο ίδιος έχεις την ικανότητα να το αξιοποιήσεις. Η θέληση τους καθενός μας κα οι δυνατότητες του δασκάλου παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο σε μία προσωπικότητα. Κάπως έτσι μετατρέπεται το κουνέλι σε αλεπού. Υιοθετεί δηλαδή όλη αυτήν την δυναμικότητα μέσω της εξυπνάδας και επιβιώνει μένοντας απλά …. Κουνέλι.

 Ακριβώς τα ίδια ισχύουν και στην καθημερινότητά μας. Πως αξιοποιούμε τις δυνατότητες μας έχει σημασία και όχι τι ισχυριζόμαστε πως ξέρουμε να κάνουμε. Ο συνδυασμός των ικανοτήτων και των δύο είναι που δημιούργησε το αποτέλεσμα (του δασκάλου και του μαθητή στην προκειμένη περίπτωση). Μία μέθοδος που στην αρχαία Ελλάδα εφαρμοζόταν σχεδόν ως «νόμος». Θυμόμαστε πως όλοι οι σπουδαίοι άντρες της ιστορίας είχαν τον κατάλληλο δάσκαλο, αυτόν που τους βοήθησε να «καλλιεργήσουν» όλες τις πτυχές του εαυτού τους αλλά και να βιώσουν τις καταστάσεις σύμφωνα με τις πραγματικές ικανότητες τους.

Τα παραπάνω επισημαίνουν πως πρέπει η «πραγματική» μόρφωση και καλλιέργεια να είναι αυτά που μας απασχολούν. Τι να το κάνουμε ένα πτυχίο που αποκτήσαμε με επιφανειακό διάβασμα, χωρίς δηλαδή να βιώσουμε όλη την γνώση (και πάντα σφαιρική για να είναι και πιο τεκμηριωμένη). Ας κάνουμε λοιπόν ένα βήμα προς την καλυτέρευση μας. Διότι η ιστορία μας λέει επίσης πως ένα ελεύθερο και έξυπνο κουνελάκι είναι ανώτερο από ένα μαντρωμένο πρόβατο!!!!!!!

 Δημοσιεύθηκε στην ιστοσελίδα niroi.org

https://www.niroi.org/single-post/2018/03/09/%CE%A0%CF%84%CF%85%CF%87%CE%AF%CE%BF-vs-%CE%94%CE%AC%CF%83%CE%BA%CE%B1%CE%BB%CE%BF%CF%82

νηρωη

Advertisements
Σχολιάστε

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

w

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: