ΠΟΙΟΙ ΟΔΗΓΟΥΝ ΤΕΛΙΚΑ ΑΝΑΠΟΔΑ;
Μία απορία που πάντα είχα και κορυφώθηκε κατά την, μικρής διάρκειας, διαμονή μου την Κύπρο ήταν «τελικά ποιοι οδηγούν σωστά; Εμείς ή οι άλλοι;». Λέγοντας «εμείς» αναφερόμαστε στις περισσότερες χώρες του πλανήτη που οδηγούν αριστεροτίμονα αυτοκίνητα, στην δεξιά πλευρά του δρόμου. Όλοι παγκοσμίως πλην της Αγγλίας και κάποιων άλλων χωρών που κυριαρχούσε και εν τέλει τους επέβαλλε ανάμεσα σε πολλά και … την οδήγηση!!! Και όμως σε μία αναζήτηση στο διαδίκτυο βρήκαμε πως αυτή η συνήθεια δεν είναι και τόσο πρόσφατη…
Κάποιοι εκφράζουν ως σωστή οδήγηση αυτή που έχουν υιοθετήσει οι Άγγλοι και το τεκμηριώνουν με τα παρακάτω επιχειρήματα. Λένε λοιπόν : Πώς θα σας φαινόταν όμως αν μαθαίνατε πως το όλο θέμα έχει τις ρίζες του πολύ πριν δημιουργηθεί ακόμα και η ιδέα της μηχανής εσωτερικής καύσεως; Και φυσικά μιλάμε για την περίοδο του Μεσαίωνα! Μεταφερόμαστε μέσα στο σώμα ενός τυπικού ιππότη, οι οποίοι κατά συντριπτική πλειοψηφία εκπαιδεύονται στο σπαθί κρατώντας το με το δεξί χέρι. Οπότε μένει «άδειο» και εύκαιρο για την ασπίδα το αριστερό! Παίρνουμε λοιπόν τα όπλα και τον εξοπλισμό μας, καβαλάμε το περήφανο άλογό μας και ξεκινάμε να σφαγιάσουμε τον δράκο που κρατάει όμηρο την ωραία κοπελιά! Στην απέναντι πλευρά του δρόμου όμως διασταυρωνόμαστε με κάποιον άλλον ιππότη. Έχοντας λοιπόν την ασπίδα στο αριστερό μας χέρι φροντίζουμε να έχουμε καλή άμυνα, μιας και δεν ξέρουμε το ποιόν του, αν είναι εχθρός ή σύμμαχος! Οπότε προφυλάσσοντας τα νώτα μας και με το χέρι στη λαβή του σπαθιού τον προσπερνάμε από τα δεξιά προτάσσοντας τη ασπίδα μας! Ωραία με αυτήν την κατάσταση. Αλλά τι γίνεται με την Κύπρο και την Αγγλία; Γιατί οδηγούν όπως λένε στην Ελλάδα, «ανάποδα» (αριστερά αντί για δεξιά); Έμεναν ακάλυπτοι οι μαχητές μας; Όχι! Αν παρατηρήσετε, από την άλλη μεριά του δρόμου (αριστερά) οδηγούν σε νησιωτικές μόνο χώρες και το τιμόνι είναι δεξιά. Κύπρος, Μεγάλη Βρετανία, Αυστραλία, Ιαπωνία… Εδώ μπαίνει στο παιχνίδι η ναυσιπλοΐα! Μιας και ο μόνος τρόπος επικοινωνίας των εν λόγω χωρών με τον υπόλοιπο κόσμο ήταν η θάλασσα και τα πλεούμενα της. Όταν λοιπόν δύο καράβια διασταυρώνονταν, φρόντιζαν οι καπετάνιοι να περνάνε από την αριστερή πλευρά τους, από όπου και μπορούσαν και έλεγχαν (ήταν έτσι φτιαγμένα) τις αποστάσεις ανάμεσα στις καρίνες! Και όμως, δύο διαφορετικές αιτιολογίες για κάτι τόσο κοινό και αυτονόητο! Έτσι λοιπόν υιοθετήθηκαν αυτά και στα αυτοκίνητα – τιμόνια, στους δρόμους και στις λωρίδες οδήγησης. Γι’ αυτούς τους λόγους σε κάποια μέρη του κόσμου το τιμόνι του αυτοκινήτου βρίσκεται δεξιά και οδηγούν στις αριστερές λωρίδες, ενώ σε κάποια άλλα γίνεται το αντίστροφο. Και τελικά φαίνεται πως όλοι οδηγούμε… ανάποδα.
Κάποιοι άλλοι όμως επιμένουν πως το «Γερμανικό» πρότυπο είναι το σωστό. Αλλά δεν το στηρίζουν σε τόσα στοιχεία, όσα είδαμε παραπάνω. Εμμένουν όμως στην άποψη τους αυτή και επιμένουν πως δεν γίνεται να οδηγεί όλη η υφήλιος ανάποδα και ελάχιστες χώρες να είναι… σωστές. Όπως και να έχει το θέμα όμως ένα είναι σίγουρο. Πως σε κάθε χώρα υπάρχουν διαφορετικοί τρόποι οδήγησης διότι δεν επικεντρώνονται μόνο στο όχημα αλλά και σε άλλα πράγματα όπως, χρησιμοποιούν μίλια αντί για χιλιόμετρα ή έχουν διαφορετικούς σηματοδότες!!! Το συμπέρασμα είναι ένα…. Ο καλός οδηγός μπορεί να προσαρμοστεί σε όλες τις συνθήκες οδήγησης και μπορεί να υιοθετήσει εύκολα οποιεσδήποτε αλλαγές!!!
Πηγή : newsit.
δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Αργολική Ανάπτυξη» στις 5/12/2013 Αρ. Φ. 686
WHO DRIVE RESERVED?
One question that always had culminated in the brief duration of my stay in Cyprus was ‘ who s driving is correct? Us or the others ; «. Saying ‘ we’ refers to most countries of the world leading cars left hand on the right side of the road. All the world except the UK and some other countries dominated and ultimately imposed among many … and driving ! And yet in an internet search found that this habit is not so recent …
Some express a correct driving that have adopted the English and documented with the following arguments . They say : How would you feel, but if you learn how the whole thing has its roots long before even the idea of an internal combustion engine ? And of course talking about the period of the Middle Ages ! Transported into the body of a typical knight , who overwhelmingly trained in holding the sword with his right hand . So left ‘ empty ‘ and chances shield left ! So take weapons and our equipment , riding the horse our proud and begin to massacre the dragon holding hostage nice gal ! On the opposite side of the road but crossed with another knight . So having a shield in your left hand make sure to have good defense , because we do not know whom , though an enemy or ally ! So guarding our backs and hand on the handle of the sword we pass from the right prefixing the shield us ! Fine with this situation . But what about Cyprus and England , why lead as they say in Greece , ‘ upside down ‘ ( left instead of right ) ? They lived unglazed our fighters ; Not ! If you notice , on the other side of the road ( left ) gives only insular countries and the steering wheel is right. Cyprus , Great Britain , Australia , Japan … Here comes into play the shipping ! Since the only way of communication of these countries with the rest of the world was the sea and the boats . So when two ships crossed , looked after the captains to pass from the left side , they could and checked (it was styled ) the distances between the keels ! And yet , two different justifications for something so common and obvious ! So they adopted and cars – handlebars , streets and lanes driving . For these reasons in some parts of the world the steering wheel is on the right and drive on the left lane , while in others the reverse is done . And finally it seems that we all drive … upside down .
Others , however, insist that the » German » model is the right one. But do not rely on so much evidence , what we saw above. But insists on the idea , even though they insist they can not be leading the whole world upside down and few countries are … right . Anyway the issue but one thing is certain . That in every country there are different ways to drive because they focus only on the vehicle but also on other things such as frequent flyer miles instead of kilometers or have different lights ! The conclusion is a …. A good guide can be adapted to all driving conditions and can easily adopt any changes !
Source : newsit.
published in the newspaper » Argoliki Development » on 05.12.2013 No. 686 F.