Skip to content

«Οιδίπους Τύραννος» στην Επίδαυρο

Ιουλίου 16, 2012

    Η αυλαία των παραστάσεων, για φέτος στην Επίδαυρο, άνοιξε με τον «Οιδίποδα τύραννο» ο οποίος κατέπληξε όσους βρέθηκαν στο αρχαίο θέατρο. Μία από τις καλύτερες παραστάσεις των τελευταίων ετών (με μεγάλη διαφορά), καθώς συνδύαζε τα πάντα : άριστες ερμηνείες, λιτά σκηνικά και κοστούμια και υπέροχη σκηνοθεσία βασισμένη στο πρωτότυπο έργο – χωρίς να γίνουν αλλαγές που το «αλλοιώνουν» (όπως συνήθως συμβαίνει, δυστυχώς, σε τέτοιου είδους παραστάσεις).

Με λιτά σκηνικά (δύο πόρτες, μία καρέκλα και ένα χαλί που τραβιέται κάτω από τα πόδια του Οιδίποδα) και κοστούμια  η παράσταση βασίζεται εξ ολοκλήρου στις ερμηνείες των ηθοποιών. Το έργο ξεκινά με τον 11μελη ανδρικό θίασο να εμφανίζεται στη σκηνή υπό τους ήχους τυμπάνων. Δεν ξέρουμε από που έρχονται ούτε ποιοι είναι. Δεν έχουν ονόματα, δεν έχουν ταυτότητα. Είναι φανερό ότι έχουν περάσει κακουχίες: το βλέπουμε πάνω τους, στα πρόσωπά τους, στα βρώμικα ρούχα τους. Κάνουν επίκληση στους θεούς, αλλά εκείνοι δεν ανταποκρίνονται. Ένας από τους άνδρες γίνεται Οιδίποδας και οι υπόλοιποι μοιράζουν τους ρόλους. Τον βασικό ρόλο του Οιδίποδα κρατάει ο Αιμίλιος Χειλάκης ενώ τρεις ρόλους κλειδιά ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης, ερμηνεύει τον Θεράποντα, (τον βοσκό που είχε διατάξει ο Λάιος να αφήσει  έκθετο τον Οιδίποδα όταν ήταν νεογέννητο στον Κιθαιρώνα για να μην εκπληρωθεί ο χρησμός), τον Τειρεσία και την Ιοκάστη, αλλάζοντας ρούχα με καταπληκτικό τρόπο κατά τη διάρκεια της παράστασης. Να σημειωθεί πως όλοι οι ηθοποιοί ήταν καταπληκτικοί εφόσον ο χορός είναι βασικός ρόλος στις αρχαίες τραγωδίες. Χίλια μπράβο σε όλους τους συντελεστές αυτής της καταπληκτικής παράστασης!

Το σημαντικότερο στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου είναι να μην γίνονται εξευτελιστικές αλλαγές στο πρωτότυπο σενάριο καθώς και να μην υπάρχει σεβασμός ως προς τα κοστούμια και τις ερμηνείες. Δυστυχώς, επί το πλείστον, πολλές παραστάσεις καταλήγουν σε εκτρώματα διότι εκμοντερνίζονται και αυτό δεν είναι συμβατό με το ύφος του έργου αλλά και του θεάτρου. Απαράδεκτο επίσης είναι το γεγονός πως δεν τηρούνται όλοι οι κανόνες ιδίως εκείνος ο κανόνας που απαγορεύει τα αιχμηρά τακούνια στο θέατρο. Αυτή η απαγόρευση υπάρχει διότι το θέατρο αποτελεί μνημείο και δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να δέχεται αλλοιώσεις! Παρόλα αυτά πολλές επισκέπτριες που δεν σέβονται το χώρο αγνοούν τον κανόνα αλλά και οι υπεύθυνοι του θεάτρου δεν παρεμβαίνουν όπως θα έπρεπε δηλαδή στο να απαγορεύουν την είσοδο σε όποια επισκέπτρια δεν σέβεται το χώρο και δεν τηρεί τις προδιαγραφές για να εισέλθει σε αυτόν. Το Υπουργείο Πολιτισμού υποχρεούται να πάρει άμεσα μέτρα για την προστασία του μνημείου διαφορετικά θα βρεθεί αντιμέτωπο με καταγγελίες και άλλων επισκεπτών που σέβονται την ιστορία και τα μνημεία του τόπου.

ΣΣ : Η τελευταία παράγραφος έχει ήδη κοινοποιηθεί στο Υπουργείο Πολιτισμού

δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Αργολική Ανάπτυξη» στις 12/7/2012 Αρ. Φ. 623

 

«Oedipus Rex» in Epidaurus

The curtain of the performances, in Epidaurus this year, opened with «Oedipus Rex» those who were amazed at the ancient theater. One of the best performances in recent years (by far), as it combines everything: excellent performances, simple props and costumes and superb direction based on the original work – without making changes that «affect» (as usually happens, unfortunately, in such performances).

With simple props (two doors, one chair and a rug pulled from under the feet of Oedipus) and costumes, the show is based entirely on the actors’ interpretations. The project starts with the 11-member troupe of male to appear on stage under the sounds of drums. We do not know who come from or who they are. They have names, not identity. It is clear that hardships have passed: we see over them, their faces, in dirty clothes. They invoked the gods, but they did not respond. One of the men is Oedipus and distribute the remaining roles. The main role of Oedipus keeps Emilios Heilakis while three key roles Markoulakis Constantine, interprets Therapontas (the shepherd who had been ordered to leave the Laios Oedipus exposes the newborn when he was on Cithaeron not to fulfill the prophecy),   Tiresias and  Iokasti, changing clothes with amazing way during the performance. Please note that all the actors were amazing when dancing is a key role in the ancient tragedies. A thousand thumbs up to all players of this amazing show!

Most importantly, the ancient theater of Epidaurus is not degrading changes made to the original script and there is no respect to the costumes and performances. Unfortunately, for the most part, many scenes end in abortion because it modernizes and is not compatible with the style of work and the theater. Also unacceptable is the fact that he kept all the rules, particularly the rule that prohibits sharp heels in the theater. This prohibition exists because the theater is a monument and not under any circumstances accept changes! Yet many do not respect that visiting the site ignore the rule and the theater managers not involved as they should say to refuse entry to any visitor does not respect the space and do not meet the requirements to enter it. The Ministry of Culture must take immediate steps to protect the monument would otherwise be faced with complaints and other visitors who respect the history and monuments of the place.

CR: The last paragraph has already been communicated to the Ministry of Culture

published in the newspaper «Argolis Development» on 12/7/2012 No. 623 F.

2 σχόλια
  1. I rarely leave a response, however I browsed a
    few remarks here Οιδίπους Τύραννος
    στην Επίδαυρο | Ενημέρωση (γράφει η Δέσποινα Δημότση – debbiedim@hotmail.
    com). I actually do have 2 questions for you if you do not mind.
    Could it be just me or do a few of the remarks look like they are left by brain dead people?😛 And, if you are writing at other social sites,
    I would like to keep up with you. Could you post a list of all of your social networking
    sites like your linkedin profile, Facebook page or twitter feed?

    • enimerwsi permalink

      what exactly do you want to know??? search for Despina Dimotsi or Despoina Dimotsi and you ll find whatever you want

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: