Skip to content

οι μηχανισμοί της μόδας!

Ιουλίου 29, 2011

            Η μόδα, όσο και αν αυτό ακούγεται πολύ περίεργο, δεν «γεννιέται» μέσα στις πασαρέλες αλλά μέσα από άλλες διαδικασίες πολύπλοκες που έχουν ως σκοπό την μιμητική για την χειραγώγηση των μαζών. Όλα ξεκινούν από τους σχεδιαστές αλλά και από την ίδια την κοινωνία, η οποία «καταπίνει» πολύ εύκολα τα νέα πρότυπα και προσπαθεί να τα υιοθετήσει!

Ντύνομαι, άρα υπάρχω!!! Εμείς από μόνοι μας θέλουμε να ξεχωρίσουμε με το ντύσιμο μας, και αυτό σημαίνει να είμαστε ντυμένοι με τις τρέχουσες τάσεις της μόδας, αυτές που πλασάρουν συνεχώς τα ΜΜΕ και οι σχεδιαστές. Το ντύσιμο μας είναι η ταυτότητα μας, μιλάει για μας και καθορίζει την θέση μας στην κοινωνία. Νέα τάση της μόδας σημαίνει…. μιμητική. Πως ένα ρούχο γίνεται μόδα;; Διαφημίζοντας το κάποιος γνωστός κυρίως ηθοποιός ή τραγουδιστής. Έτσι οι θαυμαστές που θέλουν να αντιγράψουν το συγκεκριμένο στυλ (άσχετα αν αυτό τους ταιριάζει ή όχι), σπεύδουν να το αγοράσουν για να είναι… μέσα στη μόδα!!! Και επειδή συνήθως οι θαυμαστές είναι πολλοί καταλήγουμε (βάσει της μιμητικής) να έχουμε όλοι παρόμοιο ντύσιμο ή αξεσουάρ αλλά να νοιώθουμε ξεχωριστοί. Κάπως έτσι ελέγχουν οι σχεδιαστές την αγορά και τις μάζες. Η ελίτ υιοθετεί ένα στυλ το οποίο μιμούνται οι υπόλοιποι μέχρι να γίνει μαζικό. Αυτός ο μηχανισμός ήταν γνωστός και στο παρελθόν, εφόσον οι ευγενείς υιοθετούσαν μια μόδα την οποία στη συνέχεια αντέγραφε η αστική τάξη, οπότε για να ξεχωρίζουν άλλαζαν, εγκαινιάζοντας έναν αιώνιο κύκλο!!!

Ο βασικός άξονας των νέων τάσεων της μόδας είναι το : το είδα και το θέλω, βασίζεται δηλαδή στην εικόνα. Βλέπουμε κάτι και αμέσως υποσυνείδητα δρα μέσα μας ο μηχανισμός της μιμητικής. Όπως όλοι γνωρίζουμε τα ρούχα που λανσάρονται στην πασαρέλα είναι αδύνατον να φορεθούν γιατί συνήθως παραπέμπουν σε ταινίες επιστημονικής φαντασίας. Κι όμως η συνέχεια είναι γνωστή μέσω των περιοδικών και των εκπομπών μόδας και lifestyle – όλοι θα το αντιγράψουν και στο τέλος κανείς δεν θα ξεχωρίζει πραγματικά. Βέβαια έχει υπάρξει και το αντίθετο, όπως τα τζιν από τα ρούχα των εργατών έγιναν τα ρούχα των επαναστατημένων νέων του 1960 και στο σήμερα είναι πρωταγωνιστές!!! Αυτό που δεν γνωρίζουν οι περισσότεροι είναι ότι αυτές οι τάσεις καθορίζονται ακόμα και δύο έτη πριν και αυτό είναι λογικό – για να κατακλύσει την αγορά το ροζ ή το πράσινο απαιτείται πολύς χρόνος για να φτιαχτούν τα υφάσματα!!!!! Ο ρυθμός αλλαγής των προϊόντων είναι τάχιστος, για να μπορεί να υπάρξει ο υπερκαταναλωτισμός. Για να αγοράζουν οι μάζες νέα προϊόντα και να απορρίπτουν τα παλιά όχι επειδή χάλασαν αλλά επειδή δείχνουν παλαιομοδίτικα. Το περσυνό καλοκαίρι τα λουλούδια είχαν την τιμητική τους αφού κατέκλυσαν τις πασαρέλες και την αγορά. Παλαιότερα ήταν στη μόδα τα φούξια, τα στρατιωτικά κτλ. Όσο γρήγορα εξαφανίστηκαν από την αγορά τα παντελόνια «καμπάνα» τη δεκαετία του 1970 τόσο γρήγορα επανήλθαν πριν λίγα χρόνια. Φέτος στο προσκήνιο βρίσκονται τα πανύψηλα παπούτσια. Το να βρεθεί κάτι άλλο είναι αδύνατον, εκτός και αν τρέξουμε στις αποθήκες των μαγαζιών που κρατούν stock.

Αυτό που μας κάνει διαφορετικούς είναι το δικό μας προσωπικό στυλ με μια πινελιά μέσα από τις νέες τάσεις της μόδας. Οι υπερβολές φέρνουν πάντα αντίθετα αποτελέσματα και μας κάνουν ακόλουθους του συστήματος που υπάρχει μόνο και μόνο από τη δική μας ψευτο-ανάγκη να ξεχωρίσουμε. Και μην ξεχνάμε το βασικότερο : μόδα είναι και …. γυρίζει!!!!!!!!!

Πηγή : περιοδικό «Venetico»

δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Αργολική Ανάπτυξη» στις 28/7/2011 Αρ. Φ. 576

 

FASHION

Fashion, and if that sounds weird, does not «born» in the catwalks, but through other complicated procedures that are designed to mimetic for manipulation of the masses. Everything starts from the designers but from society itself, which «swallows» very easily to new standards and tries to adopt them!

What I wear, therefore is what I am! We want our own to distinguish the clothes us, and that means being dressed in current fashion trends, those ever foisted on the media and designers. The dress is our identity, it speaks for ourselves and determine our position in society. New fashion trend means …. mimetic. How is a garment fashion?? Advertising the one best known actor or singer. So fans who want to copy that style (whether it suits them or not), rushing to buy it to be … in fashion! And they usually are many fans end up (based on mimetic) that we all have similar clothes or accessories but to feel special. Somehow the designers so check the market and the masses. The elite adopts a style that mimics the other until it becomes massive. This mechanism was known in the past, when the nobles were to adopt a fashion which then copied the bourgeoisie, so to distinguish change, ushering in an eternal circle!

The backbone of the new trends in fashion is: I saw it and I want it, that is based on the image. We see something and immediately act subconsciously in us the mechanism of mimetic. As we all know the clothes that are launched on the runway can not be worn because they’re usually referring to science fiction movies. But continuity is known through magazines and emissions fashion lifestyle – everyone will copy it and in the end no one really stands out. Certainly there has been the opposite, as the jeans from the clothes of the workers were the clothes of the young revolutionaries of 1960 and is currently starring! What I do not know most is that these trends out even two years ago and it is logical – to overwhelm the market in pink or green takes a long time to build the fabric !!!!! The rate of change of the products are quickly, for there can be over-consumption. To buy masses of new products and to reject the old ruined  because old-fashioned show. Last year summer flowers had a field day once flooded the catwalks and the market. Previously it was trendy pink, etc. The military quickly disappeared from the market trousers «bell» in the 1970 so quickly returned a few years ago. This year the spotlight are the tall shoes. To find something is impossible, unless you run the warehouses of stores that hold stock.

What makes us different is our own personal style with a touch through the new fashions. The excesses always brings the opposite effect and make us followers of the system that exists only in our own pseudo-need to separate. And do not forget the most basic: Fashion is …. spins !!!!!!!!!

Source: Journal «Venetico»

published in the newspaper «Argolic Development» on 28/7/2011 No. 576 F.

Σχολιάστε

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: