Skip to content

ο τουρισμός στην περιοχή μας δεν αξιοποιείται

Σεπτεμβρίου 23, 2010

O τουρισμός είναι η βαριά βιομηχανία της Ελλάδος μαζί με τον πολιτισμό και την ιστορία της. Παραμένει όμως τα τελευταία χρόνια εντελώς αναξιοποίητος και στάσιμος. Ούτε χρήματα δίνονται προς βελτίωση και διαφήμιση του αλλά ούτε και υπάρχει κάποιο οργανωμένο «σχέδιο» για την έστω μικρή σωστή αξιοποίηση του. Μέγα λάθος αυτό και σε εθνικό αλλά και σε τοπικό επίπεδο.

Το ανωτέρω πρόβλημα στην περιοχή μας είναι μεγάλο, καθώς ο τουρισμός όσο πάει και φθίνει. Η μόνη δικαιολογία που προβάλλεται είναι αυτή : ο Δήμος μας συμμετέχει σε εκθέσεις!! Και μάλιστα το σλόγκαν διαφημίζεται σε φυλλάδες του τύπου «εμείς είμαστε και οι σωστοί και οι σωτήρες». Τι να την κάνει την έκθεση ο Δήμος μας όταν οι αρμόδιοι του Δήμου με τους Δημότες δεν υπάρχει περίπτωση να συνεννοηθούν για τίποτα; Προβάλλεται επίσης και η δικαιολογία ότι «παρελήφθη μηδενικός σχεδιασμός και προϋπολογισμός». Ωραία και που παρελήφθησαν μηδενικά; Τώρα βρίσκονται που; Στο μηδέν κόμμα πέντε; Γιατί φυσικά και οι εκθέσεις όταν συνδυάζονται με το σωστό μάρκετινγκ λειτουργούν αποτελεσματικά, όταν όμως παραλείπονται βασικά βήματα οργάνωσης εκεί δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα; Φυσικά και υπάρχει και έχει ως αποτέλεσμα αυτό που λέμε «κάναμε μια τρύπα στο νερό».

Τι εννοούμε με τα παραπάνω; Ότι κάποια βασικά βήματα για το σωστό μάρκετινγκ όσον αφορά την διαφήμιση για τον τουρισμό της περιοχής δεν έχουν γίνει είτε σωστά είτε καθόλου.

Α) έλλειψη συνεργασίας με όλα τα ξενοδοχεία και τους επαγγελματίες της περιοχής. Είναι γνωστό στον τομέα του μάρκετινγκ και της διαφήμισης ότι τα διαφημιστικά έντυπα που πρέπει να δίνονται σε εκθέσεις πρέπει να περιέχουν ΟΛΕΣ τις πληροφορίες για οτιδήποτε αφορά τις δραστηριότητες στην περιοχή από αρχαιολογικούς χώρους μέχρι καφετέριες και μπαρ. Στο εξωτερικό αυτός ο τομέας είναι πολύ οργανωμένος, δηλαδή σε όσες χώρες έχω πάει έχω συναντήσει στο ξενοδοχείο σταντ με όλα τα διαφημιστικά όλων των δραστηριοτήτων που προσφέρει η περιοχή. Αυτό γίνεται κατόπιν συνεννοήσεως των αρμοδίων με τους επαγγελματίες. Συγκαλείται δηλαδή συνέλευση στην οποία συζητιέται αυτό το θέμα και όλοι καταθέτουν τις προτάσεις τους καθώς και τα διαφημιστικά τους φυλλάδια. Αυτό είναι το σωστό διότι εφόσον είμαστε όλοι δημότες έχουμε όλοι δικαίωμα να προτείνουμε λύσεις για την αύξηση του τουρισμού. Και ιδίως όταν η περιοχή μας βρίσκεται πολύ κοντά στην πρωτεύουσα, αυτό θα έπρεπε να είχε αυξήσει τον τουρισμό αντιθέτως όμως η λανθασμένη πολιτική έχει επιφέρει τα αντίθετα αποτελέσματα.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ : σχετικά με το άρθρο του κ. Γιάννη Ρόζου που έχει δημοσιευτεί σε γνωστό μπλογκ της περιοχής αλλά και στην φυλλάδα του κ. Σφυρή και εφόσον αναφέρθηκε το όνομα μου έχω να κάνω το εξής σχόλιο : όσα αναφέρει ο κύριος Ρόζος σχετικά με το πως πήγαμε αλλά και την διαμονή μας είναι αληθή, όντως στην «Φιλοξένια 2006» αυτή ήταν η εκπροσώπηση του Δήμου μας. Και μπορώ να πω ότι όλοι όσοι δώσαμε το παρόν κάναμε πολύ μεγάλες προσπάθειες για την προβολή του Δήμου μας, οι ώρες στην έκθεση ήταν αρκετές. Αλλά μόλις γυρίσαμε στο Κρανίδι και ενώ θα ετοιμάζαμε ομάδα για την συνέχιση αυτού του έργου «ξαφνικά» δεν ειδοποιηθήκαμε ποτέ (τουλάχιστον εγώ που ήμουν μέλος και είχα δηλώσει ενδιαφέρον για να βοηθήσω στην προβολή του τόπου μας). Αυτό εννοώ λοιπόν όταν λέω ότι από το μηδέν απλά πήγαμε στο μηδέν κόμμα πέντε. Γιατί για να μπορούμε να πούμε για πλήρη επιτυχία στις εκθέσεις πρέπει κάποιες λεπτομέρειες να δίνονται και οι δημότες να βγάζουν τα συμπεράσματα τους μόνοι τους. Δυστυχώς όμως υπήρξε αποτυχία διότι απλά…. ο τουρισμός μας δεν πάει καλά, άρα σωστή δουλειά δεν έγινε επ ουδενί.

Β) έλλειψη οργανωμένων παραλιών και μη προσβάσιμες για το κοινό παραλίες. Ένα πρόβλημα που τα τελευταία χρόνια έχει γιγαντωθεί, πολλές παραλίες έχουν κλείσει από βίλλες και αρκετά σνακ – μπαρ έχουν βάλει λουκέτο. Βεβαίως και υπάρχουν οι νόμοι που διέπουν την λειτουργία τους αλλά ολόκληρος Δήμος με όλες αυτές τις υπέροχες παραλίες επιτρέπεται να έχει πάρα πολλές κλειστές και άλλες τόσες ανοργάνωτες; Οπότε ποια είναι αυτή η «θρυλική» παραλία που διαφημίζετε στην φυλλάδα σας; Γιατί αν γράψω όλες τις κλειστές παραλίες δεν θα μου φτάσουν ούτε δύο σελίδες. Και ξέρουν πολύ καλά όλοι οι δημότες πόσες παραλίες έχουν κλείσει τα τελευταία χρόνια. Και όσες παραλίες παραμένουν ανοιχτές είναι εντελώς ανοργάνωτες. Δεν είναι δύσκολο οι αρμόδιοι να βοηθήσουν λίγο τους επαγγελματίες για να υπάρξουν οργανωμένες παραλίες; Αλλά αυτό είναι λιγάκι δύσκολο διότι υπάρχουν περιπτώσεις που συγκεκριμένοι επαγγελματίες που για πολλά χρόνια είχαν σνακ – μπαρ σε παραλία, «πολεμούνται» για να τα κλείσουν. Απαράδεκτο αυτό για την περιοχή μας, θα έπρεπε οι επισκέπτες μας να ήταν ευχαριστημένοι σε αυτόν τον τομέα γιατί μην ξεχνάμε ότι η καλύτερη διαφήμιση γίνεται «από στόμα σε στόμα». Μία βοήθεια από τους αρμόδιους δεν θα ήταν άσχημη ιδέα.

Γ) μη προβολή των αρχαιολογικών μας χώρων . Αυτό το θέμα το αναλύω στην σειρά άρθρων «Μνημεία σε απόγνωση».

Δ) έλλειψη συνεννόησης με τους γειτονικούς μας Δήμους. Ο «διασημότερος» γειτονικός μας Δήμος είναι αυτός της Επιδαύρου. Θα έπρεπε να δοθεί λοιπόν μία ιδιαίτερη προσοχή όσον αφορά τις πολιτιστικές εκδηλώσεις. Η προβολή των παραστάσεων του καλοκαιριού θα έπρεπε να διαφημίζονται και από εμάς σαν μία πλήρη εικόνα διαφήμισης του πολιτισμού μας. Το ίδιο θα έπρεπε να γίνεται και με τις Σπέτσες και την «Αρμάτα» αλλά και το Ναύπλιο, και φυσικά δεν μιλώ για τον ντόπιο πληθυσμό αλλά για τους επισκέπτες της περιοχής μας.

Ε) μη οργάνωση ημερίδων για τον τουρισμό. Εφόσον δεν είναι όλοι οι δημότες γνώστες του μάρκετινγκ θα ήταν πρέπον να διοργανώνονται το χρόνο δύο ημερίδες από τους αρμόδιους. Μία πριν την έναρξη της καλοκαιρινής σεζόν προς οργάνωση ιδεών και σχεδιασμό της προβολής του τουρισμού και μία μετά την λήξη της καλοκαιρινής σεζόν προς απολογισμό υλοποίησης στόχων. Δεν είναι κάτι δύσκολο, απλά θέλει θέληση και αν γινόταν ο τουρισμός μας θα είχε τονωθεί κατά πολύ!

ΣΤ) οργάνωση του τοπικού σάιτ του Δήμου μας. Πλέον οργανώθηκε και επιτέλους λειτούργησε. Αλλά αγαπητοί μου αρμόδιοι κάνατε σχεδόν τρία ολόκληρα χρόνια για να φτιάξετε την ιστοσελίδα του Δήμου μας!!! Δεν νομίζετε ότι αυτό είναι επιεικώς απαράδεκτο όταν μάλιστα η «χάρη» σας έφτασε μέχρι τις εκθέσεις του εξωτερικού; Καλές είναι και οι εκθέσεις για την προβολή του Δήμου μας αλλά ας προσέχουμε λιγάκι και τις λεπτομέρειες όπως την λειτουργία της ιστοσελίδας. Την φτιάξατε μετά από κάτι χρόνια. Ε, κάτι είναι και αυτό, μπράβο σας!!!

Όσον αφορά τα παραπάνω, είναι προτάσεις για την καλυτέρευση και την τόνωση του τουρισμού στην περιοχή μας. Ελπίζουμε να τα πράξει η επόμενη η Δημοτική Αρχή. Αν δεν το κάνει απλά θα μας βρει (εμένα και όσους ασχολούμαστε με το καλό του τόπου) απέναντι της.

δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Παρατηρητής» στις 22/9/2010 Αρ. Φ. 855

TOURISM IN OUR AREA IS NOT BEING USED

Tourism is  heavy industry for Greece together with its culture and its history. But remains in recent years totally untapped and still. No money is given to improve and advertising nor is an organized «plan» to correct even small exploitation. Great mistake, at both national and local level.
The above problem in our area is large, as well as tourism goes, and decline. The only reason given is this: our Municipality participates in exhibitions! And then the slogan advertised in pamphlets such as » we are the rescuers». What makes the report of the City where we charge the municipality with the residents there is no way to agree on anything? It is also used to justify it «received zero planning and budget». Nice and then what did we receive? Now located where? In five naught . Why of course the reports when combined with the right marketing effectiveness, but when it omitted key steps organizations where there is no problem? Of course there is the effect that say ‘we made a hole in the water. »
What we mean by this? That some basic steps for proper marketing on the advertisement for tourism in the region have been either correctly or at all.
A) lack of cooperation with all hotels and practitioners in the region. It is well known in the marketing and advertising that must be given in reports must contain ALL information on anything relating to the activities in the area of archaeological sites by cafes and bars. Outside this area is very organized, namely in those countries have gone I’ve come to the hotel stand all the commercials all the activities offered by the region. This is done after consultation with competent professionals. Convened that meeting which discussed this issue and all submit their proposals and their advertising brochures. This is true because if we are all citizens we all have the right to propose solutions to increase tourism. And especially when our region is very close to the capital, will have increased tourism, it does the wrong policy has brought the opposite results.
Note on Article by John Rozos has published a well-known blogs in the region and in the tabloid by hammer and said if my name I make the following point: what was said by Mr. Rozos about how we went but we are staying true, indeed the «Philoxenia 2006 ‘was the representation of our municipality. And I can say that everyone we have done this great efforts for the promotion of our municipality, the hours in the report was sufficient. But once we got in Kranidi and while preparing for the team to continue this work «suddenly» does not alerted ever (at least myself who I was and had expressed interest to help in the promotion of our country). So what I mean when I say that from scratch just went to naught five. Why do we say to successfully complete the reports should be given some details and residents to earn their conclusions on their own. Unfortunately there was a failure because it simply …. our tourism is wrong, so good job there was in no way.
B) lack of organized beaches and inaccessible to the public beaches. One problem in recent years have met an enormous, many beaches were closed and several snack – bars have put a padlock. Certainly there are laws that govern their operation, but the entire City with all those lovely beaches may be closed and many others are so disorganized? So what is this «legendary» beach advertised in your booklet? Because if I write all closed beaches will not get my two pages. And they know all too well how many residents beaches have been closed in recent years. And those beaches remain open are completely disorganized. It is difficult for some competent help professionals to be organized beaches? But it’s a bit difficult because there are cases where specific professionals for many years had a snack – bar on the beach, «war» to close them down. Declared that the region will have our guests have been happy in this area because not forget that the best advertising is «word of mouth. A competent assistance would be a bad idea.
C) non-promotion of our archaeological sites. This issue is analyzed in a series of articles’ Monument in despair. »
D) lack of consultation with our neighboring municipalities. The «famous» neighboring municipality is that of Epidaurus. It should therefore be given a special attention to cultural events. The screening performances of the summer would be advertised by us as a complete picture of advertising culture. The same should be done and Spetses and «Armata and Nafplio, and certainly not speaking for the locals but for visitors to our region.
C) non-organized workshops on tourism. Since not all residents knowledgeable of marketing would be appropriate to run two events a year by the competent. One before the start of the summer season for organizing ideas and planning of tourism promotion and one after the end of the summer season to review the implementation objectives. There is something hard, just like they will become our tourism would stimulate much!
F) organization of the local site also in our municipality. Most organized and finally worked. But ladies and charge you nearly three years to build the website of the Municipality of us! We think this is mildly acceptable especially when the «thanks» you come up with reports from abroad? Are fine, and reports on the promotion of our municipality, but let us watch and little details like the operation of the site. Make one after this year. Well, this is so, well done you!
Regarding the above are suggestions for improvements and boost tourism in our region. We hope to do the next Municipal Authority. If it does not just find us (me and those who deal with the good of) the opposite

published in the newspaper «Observer» on 22/9/2010 Ar. F. 855

Σχολιάστε

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: